- nagrania magnetofonowe zawierające treść przemówienia dyrektora szkoły, Papieża Jana Pawła II
Lekcja właściwa:
1. Wprowadzenie do tematu - wysłuchanie przemówienia dyrektora szkoły(nagranie magnetofonowe), a następnie zadanie kilku pytań: W jakich okolicznościach spotykamy się z taką formą wypowiedzi? Jakie są jej charakterystyczne cechy? Co to za forma wypowiedzi?
2. Podanie tematu lekcji.
3. Podział klasy na pięć grup, przypomnienie zasad pracy, przydział zadań do wykonania oraz podanie czasu na ich realizację (dziesięć minut).
4. Sprawdzenie obecności, zapis tematu w dzienniku lekcyjnym.
5. Wysłuchanie i omówienie sprawozdań poszczególnych grup.
6. Przekazanie informacji o Sokratesie przez wybranego ucznia (praca domowa).
7. Wygłoszenie przemówienia "Obrona Sokratesa" przez wybranego ucznia.
8. Wyszukiwanie cech charakterystycznych dla przemówienia.
9. Ocena pracy grup oraz poszczególnych uczniów.
10. Wysłuchanie przemówienia Jana Pawła II (nagranie magnetofonowe).
11. Ewaluacja (pytania do uczniów, jak oceniają lekcje przeprowadzoną metodą zadaniową, jej atrakcyjność, swoją aktywność).
Praca domowa:
1. Zredaguj dowolne przemówienie (na kartkach podaniowych na wtorek 10 stycznia).
*** dla chętnych
2. Naucz się na pamięć wybranego fragmentu przemówienia Sokratesa i przygotuj jego wygłoszenie.